HEWI BERDAYA, RIJAL PERKASA!


13 Februari 2019 – Hari pertama kami masuk ke kuliah di Universitas Ubudiyyah Indonesia. Kami mempelajari soal Mind Mapping. Dan paling teruja kami on air di televisyen UUI, dan saya merasakan bahawa di Indonesia mereka mempunyai suatu medium media yang sangat luas dan tidak terbatas. Sungguh saya rasa beruntung menjadi sebahagian dari mereka.


Selepas itu kami di bawa makan ke nama tempat makan itu “Meeting”. Kami makan nasi uduk ayam, seriously, memang enak sekali!sambal dia memang padu lah pedas dia, tak tahan mulut dan perut. Selepas itu kami pulang ke bandar semula ke kantor PII dan mereka bawa kami ke Pantai Ulee Lhee. Pengalaman saya diberi kepercayaan untuk menunggang motosikal di Banda Aceh! Saya teruja sangat dan gembira dapat menunggang sndiri.

Setelah itu kami makan sate padang dan jus alpukat, seusai itu, saya dan athirah ketinggalan motor mereka. Mereka sangat laju keadaan cuaca maghrib dan ingin ke malam, jadi menyukarkan saya melihat jalan. Dan akhirnya kami sesat. Saya langsung berhenti di kedai makan memohon bantuan pemuda di sana. Sungguh mereka baik sekali memberikan pertolongan kepada kami. Dan Alhamdulillah bang muhardi dan amir datang jemput kami dan terus pulang ke kantor PII.

Catatan,
Leftenan Aqilah














Comments

Popular posts from this blog

Syair Perahu - Hamzah Fansuri ( Rangkap 1 - 5 )

MAKAM SYIAH KUALA

MERIAM LADA SECUPAK