" TAARUF KU KENALI "

[ Hari - 2 ]

 [ Taaruf ku kenali ] 










Rabu ( 13/ 2/ 2019 ) 

Pada waktu pagi, kami menziarahi dan mengunjungi lawatan ke Universitas Ubudiyyah, Aceh. Pertemuan pertama kali ini mengenali Dosen iaitu dikenali Pak Iwan . Beserta mengenali beberapa wakil Pelajar Ubudiyyah. 

Sesi kuliah ini, kami dapat berdiskusi dan bertukar ilmu mengenai pengunaan " Map Mainpaing" dengan tajuk bebas. Setiap pelajar wakil dari Malaysia & Indonesia diminta bentangkan di hadapan Media TV  Ubudiyyah yang akan dilancarkan di kaca televisyen.

                                                       


Selesai kuliahnya tepat jam pukul 12 tenghari, kami dibawa makan " Nasi Udek Ayam " ( sangattt sedapppp ) kerana terkena citarasa yang amat mengemari citarasa yang pedas 🔥. Kemudiannya, kami solat di masjid sekitarnya. 

Pukul 2 petang, pak iwan membawa kami ke Grand Media ( terdapat pelbagai koleksi buku - buku indonesia yang amat murah banget 📚📚) 

Pukul 5 petang pula, kami team KMBAceh ini dibawa ke Pantai Ule - Ule yang amat cantik dan merasai makan satay padang bersama - sama PII Indonesia menaiki sepeda motosikal 🛵 bersiar - siar di sekitar bandar Aceh. 

Waktu maghrib ingin pulang, kami telah mencari aqilah dan athirah kerana sesat dan tidak sampai ke tempat Sekteriat PII Indonesia. Selepas 1 jam Alhamdulilah ketemu juga .


Pukul 9 malam, kami telah kepenatan dan berjalan kaki beramai - ramai menuju hotel untuk merehatkan badan . 

Pukul 10.30 malam, seperti biasa kami akan memulakan sesi postmortem . Kami membeli pizza dan makanan lain kerana kelaparan dan sekali untuk sahur. Akhirnya, berehat 
dan tidur. 


                                                                                                         - Nukilan Hidayah Razlan -

Comments

Popular posts from this blog

Syair Perahu - Hamzah Fansuri ( Rangkap 1 - 5 )

MAKAM SYIAH KUALA

MERIAM LADA SECUPAK